Atkins diéta

január 7th, 2013

Kinek mi a hatásos… Nekem pl a 90 napos nem vált be, de amit tuti, ha minimális szénhidrátot eszek és sok fehérjét SIKERÜL megszabadulni a felesleges súlytól.

Ma meglátogatom a mérlegem….

Az atkins diéta szabályai (persze a szabályokat mindenki maga állítja fel önmagának)

 Fontos a magas fehérje- és rostfogyasztás, a kiadós vitamin- és ásványianyag-bevitel. Kevés finomított szénhidrát fogyasztása (pl. cukor, fehér liszt) ajánlott. A diéta alatt mindvégig tilos gyümölcsöt kenyeret, főtt tésztát, gabonát, keményítőtartalmú zöldséget, margarint, olajos magvakat és csonthéjasokat enni. Fogyasztható viszont mindenféle hal, tengergyümölcse, szárnyas, vörös hús, tojás, zsíros sajtok, olajok, zsírok, vaj és néhány zöldség, de csupán kis mennyiségben. A tejtermékek közül csak sajt, tejföl és vaj szerepeljen az étlapodon.

1.    Bevezetési szakasz: Néhány hét, amikor a fogyás látványosan megindul. Ezt úgy érjük el, hogy napi 20 g szénhidrátot fogyaszthatsz, emellett bőséges lehet a zsír- és a fehérjebevitel.

2.    A folyamatos fogyás szakasza: Növeld hetente 5 g-mal a napi szénhidrátmennyiséget, amit elsősorban zöldségek és bogyós gyümölcsök fogyasztásával vidd be a szervezetbe.

3.    Az előkészítő megelőzés szakasza: A napi szénhidrátmennyiséget heti 10 g-mal növelheted. Törekedj rá, hogy elsősorban alacsony glikemiás indexű élelmiszereket fogyassz. Ez a szakasz addig tart, amíg a súlyleadás megáll.

4.    A tartós megőrzés szakasza: Annak érdekében, hogy megőrizd a kívánt súlyt, naponta csupán 70-120 g szénhidrátot fogyaszthatsz.

 

Az Atkins-diéta első szakasza

Az első szakasz amikor átszokunk az eddig étkezéseinkről a szénhidrátmentes étkezésre, hiszen az Atikns-diéta elve a szénhidrát bevitel minimálisra csökkentése.

Lelkileg mindenképpen készüljünk fel rá, hiszen az étkezéseinkből kimarad a cukor, a krumpli, a rizs és a hangsúly a húsban gazdag étkezésre tevődik.

Az első és legfontosabb dolog, hogy rendezzük át a konyhánkat, az éléskamránkat. A tészta, a fehér rizs, a kristálycukor valamint a fehér, finomított liszt a későbbiekben elmarad az étkezésből, helyüket a saláták, savanyúságok esetlegesen a barna rizs valamint a teljes kiőrlésű liszt veszi át.

Töltsük fel a hűtőt felvágottakkal, tojással, cukormentes majonézzel, sajtokkal, tejszínnel és zöldségekkel. Nassoljunk zöldségekkel és gyümölcsökkel, de ne aszalványokkal, igyekezzünk friss növényeket enni.

Az Atkins-diéta bevezető szakaszában a napi nettó szénhidrát maximum 20 gr. legyen. Az éhségérzet csökkentése miatt naponta 3 fő és 2-3 főétkezések közötti kisebb étkezéseket iktassunk be. A napi gyakori ám kis mennyiségű evéssel voltaképpen becsapjuk a szervezetünket, hiszen folyamatosan táplálékot kap.

Az Atkins-diéta egyik alapelve a rengeteg zöldség és gyümölcs valamint, érdemes vitaminokat és ásványi anyagokat is fogyasztanunk, akár étrend kiegészítő formájában is.

Az Atkins-diéta első szakaszában mellékhatások léphetnek fel, melyek hasonlóak a méregtelenítés tüneteihez, előfordulhat szédülés, fejfájás, azonban ezek néhány nap alatt elmúlnak.

Javasolt a diéta ideje alatt a magas folyadékbevitel, mely hidratálja a szervezetünket, napi 2-2,5 liter folyadék az optimális, mely szénsavmentes ásványvíz, gyümölcs-, zöld-, vagy gyógytea legyen, illetve a levesek is folyadéknak számítanak. A teákat lehetőleg cukor nélkül fogyasszuk, gyümölcslé esetében a cukormentes vagy a frissen facsart gyümölcsleveket javasoljuk. Heves szédülés esetén a nátrium és kálium bevitelt növeljük a megfelelő zöldségekkel valamint emelhetjük a szénhidrát mennyiségét, de ne vigyük túlzásba. Amennyiben a tünetek nem múlnak, hagyjuk abba a diétát.

Az első szakasz a diéta spártai része, ahol nem fogyaszthatunk:

–    kenyeret, tésztát, keményítő alapú zöldségeket, gabonát
–    tilos a tejtermékek közül a túró, tej, joghurt
–    hagyjuk el az olajos magvakat
–    szokjunk le a fekete teáról, a kávéról és minden koffein tartalmú italról.

Az első szakaszban az alábbi ételek a megengedettek:

–    fehérjeként a baromfi, hal, tojás, kagyló, vörös húsok,
–    zsírnak fogyasztható sáfrány, oliva, vaj, majonéz, hidegen préselt növényi olaj
–    naponta 20 gr szénhidrát megengedett, mely zöldségekből, zöldsalátából, csekély mennyiségben sajt, tejföl valamint tejszín is fogyasztható

Az Atkins-diéta alatt édesítőszernek használható a szahrin, ciklamát, de kerüljük a maltóz, fruktóz alapú természetes édesítőszereket, illetve az aszpartamot.

Fűszerezésnél a mértékletesség mellett ügyeljünk a fűszer cukormentességére is.

Az első fázis minimum két hétig tartson.

Az Atkins-diéta második szakasza

Az Atkins-diéta második fázisában már növelhetjük valamelyest a szénhidrát bevitelt, ebben a szakaszban már az ételek is változatosabbak, azonban ne felejtsük el, hogy a szénhidrát növelésével csökken a leadott súlyfelesleg mennyisége.

A diéta második szakasza egészen addig tart, míg a kívánt testsúlyt el nem érjük.

Ekkor kezdhetjük a harmadik szakaszt, ahol még szélesebbé válik a fogyasztható ételek spektruma, ez a szakasz voltaképpen a súlymegtartás időszakát takarja, ha sikeresen végig csináltuk az első és második szakaszt, abba az esetben a harmadik szakasz már életmódunkká válik.

A második szakaszban a szénhidrátot mennyiségét napi 5 grammal lehet növelni, majd a későbbiekben szintén napi 5 grammal növelhetjük egészen az ideális súly eléréséig, mikor már elértük a kívánt súlyt.

A szénhidrátot fokozatosan emeljük, először a zöldségek mennyiségével, esetlegesen a zöldségek változtatásával. Fokozatosan bevezethetjük a túrót és a sajtot ezek után az olajos magvak fogyasztását is beépíthetjük a diétánkba. Negyedik lépésnek jöhetnek a bogyós gyümölcsök, majd a hüvelyesek és végül a keményítőt tartalmazó ételek.

Az Atkins-diéta harmadik szakasza

Az Atkins-diéta harmadik szakasza a súlymegtartó étkezés megtanulásában segít.

Ebben a szakaszban a már elért súly megtartása a cél, de a szénhidrát mennyisége emelhető, azonban ügyeljünk a mennyiségre. Ebben a szakaszban tapasztalhatjuk ki és tanulhatjuk meg mennyi szénhidrátot ehetünk még büntetlenül, mely nem befolyásolja a diétánkat.

Az Atkins-diéta negyedik szakasza

A diéta negyedik szakaszának célja, hogy az átalakult és a diéta alatt megszokott étkezési szokásainkat beépítsük életmódunkba.

Ez a szakasz voltaképpen az életmódváltás, mely egész további életünk alatt követhető, betartható ezáltal az ideális súly folyamatosan fenntartható.

Hétfői diétás menü

Diétás reggeli: 2 tojásból rántotta; 2 vékony szelet trappista sajt
Diétás ebéd: 150 gr. zöldsaláta,  grillezett borjú vagy sertésszelet
Diétás vacsora: csirkemell főzve és fűszerezve, 150g zöld saláta, 5 db olivabogyó, 3-5 dkg feta sajt
Diétás uzsonna: 8 dkg sonka

Keddi diétás menü

Diétás reggeli: sonka tormakrémmel töltve, 50 g nyers uborka, 2 szelet paradicsom
Diétás ebéd: grillcsire egész combja (bőr nélkül), 1/2 csésze uborka (lehet savanyúság is), 1 teáscsésze zöldsaláta fűszeres olívaolajjal
Diétás vacsora: kevés vajon sült pulykamell, 4-5 fej csiperkegomával, 1 teáscsésze zöldsaláta és olívaolaj
Diétás uzsonna: 8 dkg sovány sajt

Szerdai diétás menü

Diétás reggeli: Tonhalkrém (tonhal, zsírszegény, cukormentes majonéz, 1/2 citromleve, 100 gr zöldsaláta)
Diétás ebéd: 20 dkg pulykahúsból készült pulykafasírt  (masx. 1 tojással készüljön), 50gr uborka (lehet savanyúság is), 2 db koktélparadicsom vagy 1 db normál paradicsom, 100gr. zöldsaláta, 50 gr. sajt, ezeket olívaolajjal keverjük össze
Diétás vacsora: grillezett csirkemell, 100 gr zöldsaláta, 2 evőkanál tejföl
Diétás uzsonna: 50gr sonka,10 szem olívabogyó

Csütörtöki diétás menü

Diétás reggeli: 2 tojásos rántotta 4 gr. reszelt sajttal
Diétás ebéd: cézársaláta
Diétás vacsora: grillezett pulykamell, 4-5 gombafej, 100gr brokkoli párolva,100 gr zöldsaláta olívaolajjal
Diétás uzsonna: 3 szelet majonézes sonka

Pénteki diétás menü

Diétás reggeli: 2 szelet paradicsom, 80 gr sonka, 50 gr kemény sajt
Diétás ebéd: grillezett tengeri hal, görögsaláta paradicsom nélkül
Diétás vacsora: 1/4 grillcsirke (bőr nélkül), 100 gr. zöldsaláta kevés cukormentes majonézzel
Diétás uzsonna: 30 gr kemény sajt, sonkával

Szombati diétás menü

Diétás reggeli: hideg sült hús, 2 evőkanál tejföl, 100 gr. zöldsaláta, 4 gr. reszelt sajt
Diétás ebéd: levesben főtt hús, tormakrém, 100 gr. brokkoli, karfiol,100 gr. zöldsaláta
Diétás vacsora: sült hal, 100 gr salátával és 1 kisebb paradicsommal, olívaolajjal
Diétás uzsonna: 50 gr. sonka

Vasárnapi diétás menü

Diétás reggeli: 80 gr. sült sonka,50 gr. sajt, 50 gr. uborka
Diétás ebéd: 100 gr. nyers spenót 2 kanál tejszínnel krémmé kavarva, grillezet hús
Diétás vacsora: 2 szelet sült tengeri hal, 200 gr. saláta cukormentes majonézzel, 5 db. olívabogyó, 50 gr. uborka (lehet savanyúság is)
Diétás uzsonna: 30 gr. kemény sajt

A második diétás héten a fenti menüket variálhatjuk, uzsonnának ehetünk 1 főtt tojást 50 gr sonkával,  8-10 szem olivát,  vagy a tojás mellé sonka helyett 4-5 szem olivát.

 

január 7th, 2013

Hello Lányok!

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy segítsük, lelkesítsük egymást céljaink elérése érdekében!

Ami közös bennünk, hogy szeretnénk boldogam, mosolyogva a tükörbe nézni. Látni, hogy mennyire csínosak és szépek vagyunk.

1. lépés a + kg ledobása

Ki tart velem? 🙂

Üdv

Icus

 

Helló Világ!

január 6th, 2013

Üdv!

Ez az első bejegyzésed.

Most válassz ki egy Neked tetsző sablont a vezérlőpulton (Megjelenés/Sablonok), majd kezdd el a blogolást a Bejegyzések-re kattintva!

Jó blogolást kíván az Ingyenblog.hu Csapata.